Rover 10-12 (1905-1907)
Den første Rover 12 var den tredje bil selskabet producerede og blev lanceret i 1905. Rover 12 havde en fire -cylindret, vandkølet , side- ventil , monobloc motor 1767 cc .
Rover 12 (1909-1910)
Den nye Rover 12 brugte en to -cylindret, vandkølet , side- ventilede motor på 1624 cc . Chassiset og bagaksel af denne bil ville gå på at blive brugt i ændret form i 1912 biler.
Rover 12 (1911-1912)
Som en fuldstændig ændring 1911 Rover 12 havde en ridder to -cylindret, vandkølet , ærme – ventilede motor på 1882 cc . Dette havde en ydelse på 12 hk. Det er sandsynligt, at mange af de motorkomponenter , hvis ikke komplette motorer blev købt fra Daimler , der holdt de britiske patentrettigheder.
Rover 12 (1912-1923) og 14 ( 1924)
Den nye Rover 12 ankom i 1912 erstatter alle tidligere modeller og er designet af Owen Clegg som havde sluttet Rover fra Wolseley . Det havde en fire -cylindret, vandkølet , side- ventilede motor på 2297 cc med en SU karburator lavet af Rover under licens. Omkring 5000 blev foretaget før Første Verdenskrig I. transmission var tre hastigheder , separat fra motoren og kørte bagakslen som havde en orm drev. Semi elliptiske bladfjedre blev monteret foran og bagtil . Baghjulsvægte bremser , der drives af håndtaget var udstyret med en transmission bremse drives af fodpedal.
Poste krigen i 1919 , at motoren fik et aftageligt topstykke og elstart En 6 tommer ( 152 mm) længere akselafstand chassis blev en mulighed i 1921. Annoncer i 1922 citat åben to-og fire- sæde , salon, limousine coupé og drophead coupé organer bliver fås til priser fra £ 625 til 800 £ .
I 1924 modelnavnet blev ændret til Rover 14 og en fire -trins gearkasse er monteret , selvom tre hastigheder forblev en option på de åbne modeller. Der var ingen ændring i motoren, men det nye navn hævdedes at tættere repræsentere statskassen rating på 13,9 hk . En Weymann stof rørige saloon blev føjet til rækken . Den sidste af bilerne blev foretaget i 1924 , efter at omkring 13.000 var blevet foretaget.