Rover 75

Rover 75 – A class of its own

Du bliver grebet af Rover 75.

I det ydre signalerer den stilsikkerhed, personlighed og klasse. Indeni gentager historien sig. Rover 75 er “The Royal Rover”. Den er historien og fornyelsen. Den er i sin klasse alene og sin egen.

Det indre følger med – hele vejen.

Ro med stil hele vejen – i det store og korte stræk – det er Rover 75. Teknisk er forklaringen en avanceret ophængskonstruktion, der sikrer køreren den bedst mulige kørsel, fra almindelige til ekstreme forhold. Omsat til Rover ejeren betyder det afslappet og kultiveret kørsel. Ganske enkelt fordi tingene fungerer og glider på selv den mest diskrete kommando.

Alt er gennemtænkt og gennemført. Fra for til bag. Og fra praktik til teknik. Det virker og fungerer. Sikkert og med klasse.

Ædelt træ i højteknologiske omgivelser.

Nøddetræ og højteknologi. Umiddelbart er de hinandens modsætninger, men i en Rover er de forenet. Smukt og stilfuldt spiller de sammen og går op i en højere endhed.

Læg også mærke til instrumenteringen. Den afspejler hele ånden i Rover 75. De elegante instrumenter i urskivedesign er både klassiske og nutidige.

Displayet mellem speedometeret og omdrejningstælleren falder naturligt ind i helheden. På det kan der aflæses kilometerantal, udendørstemperatur og antal kilometer til næste serviceeftersyn.

Præstationen udspiller sig under overfladen

Det er på de krævende vejstrækninger, at Rover 75 virkelig viser sine dynamiske egenskaber. Og det sker med en sjælden indre ro, som bla. skyldes en avanceret ophængskonstruktion, der betyder, at bilen med det samme efterkommer førerenes reaktioner. F.eks. under opbremsning og acceleration.

Med til den historie hører, at Rover 75 er udstyret med en ”antidyk” konstruktion. Den sikrer, at bilen ikke dykker under en hård opbremsning, og at forenden modsat ikke løfter sig under acceleration. Det giver kontrol og stabilitet i enhver situation.

Styrer dig sikkert

Styretøjet i en Rover 75 er konstrureret med et servoforstærket tandstangsystem med et stort udvekslingsforhold, der gør, at rattet blot skal drejes tre omgange for at dreje forhjulene fra den ene yderstilling til den anden. Det gør bl.a. Rover 75 let at håndtere, også på steder hvor pladsen er trang.

Stopper pænt på dit mindst vink

Bremsemæssigt kan du kun være tryg ved Rover 75. Bilen er udstyret med ABS, der igen er udstyret med en elektronisk bremsekraftfordeler, EBD. Det sikrer en velafbalanceret fordeling af bremsekraften på for- og baghjul, og det giver også mulighed for hårdere og hurtigere opbremsninger, fordi bremsevirkningen udnyttes optimalt på alle fire hjul, også før ABS reagerer. Det medvirker igen til stabil og sikker kørsel.

For-og baghjulsophæng med stor styrke

Både for- og baghjulsophæng hører til verdens mest avancerede. Forhjulsophænget er lettere og mere kompakt end andre systemer, og er udstyret med gasstøddæmpere, der sikrer en smidig og velafbalanceret kørsel, uden det går ud over manøvredygtigheden. Med hensyn til baghjulsophænget, så anvendes her den nyeste udgave af den revolutionerende Z-aksel, der er videreudviklet, så den passer specielt til forhjulstrækket på Rover 75.

Der er kort og godt styr på det hele, så læn dig blot roligt tilbage og nyd udsigten.

Skriv et svar